Klagefrist: 25.06.2024
Hitra kommunestyre egengodkjente i møte 15.16.2024, sak 42/23, detaljregulering – Fillan sentrum med planID 201912 i medhold av plan- og bygningsloven § 12-12. Detaljreguleringen ble vedtatt med innsigelse og var dermed ikke rettskraftig. Det er gjennomført endringer som imøtekommer innsigelsen, disse ble vedtatt av kommunestyret 30.05.2024 i sak 38/24.
Detaljreguleringen innebærer en videreutvikling av Fillan på bakgrunn av registrerte kvaliteter og stedsidentitet. I sentrumsområdet i Fillan i dag ser man utfordringer i både trafikkmønster, grønnstruktur/ friluftsmuligheter og bebyggelsesstruktur. Reguleringsplanen har dermed lagt vekt på fremtidsrettede løsninger for disse forholdene. Den skal er grovmasket og fleksibel for å håndtere ulike behov over tid. Samtidig settes det klare linjer for å oppnå ønsket utvikling.
Dokumenter
Detaljreguleringsplanen og tilhørende dokumenter ligger tilgjengelig her.
Klage
Vedtaket kan påklages av parter og andre med rettslig klageinteresse innen tre uker fra kunngjøringsdato 04.06.2024, klagefristen er 25.06.2024.
Innløsning og erstatning
Eventuelle innløsningskrav i samsvar med plan- og bygningsloven § 15-2 og krav om erstatning etter plan og bygningsloven § 15-3 skal være innsendt innen tre år fra kunngjøring.
Kontaktinformasjon
Eventuell klage og andre henvendelser angående saken rettes til Hitra kommune, postmottak, Rådhusveien 1, 7240 Hitra eller e-post: postmottak@hitra.kommune.no
Oppgi referanse 2022/5081