Hitra kommune tilbyr nå fleksibel fakturering på kommunale gebyrer for vann, avløp og feie/ branntilsyn.

Som hovedregelen faktureres gebyrene fire ganger i året, med forfall 20. februar, april, juli og oktober.
Ønsker du månedlig fakturering er dette tilgjengelig fra 01.04.2025. Det må da være meldt inn til kommunen senest 31.03.2025.
Ved ønske om årlig fakturering så blir dette først gjeldende fra februar 2026.
Vil du endre antall terminer/betalingsoppsett må du sende skriftlig beskjed til: lene.tommeraas.bakeng@hitra.kommune.no.
Oppgi gårds- og bruksnummer, navn og adresse på eiendommen det ønskes å inngå avtale for. Viktig at denne henvendelsen kommer fra tinglyst eier.
I forbindelse med overgangen til fleksibel fakturering, vil gebyr for feie- og branntilsyns følge faktureringsfrekvensen du har valgt for vann- og avløp.
På eiendommer som kun faktureres for feie- og branntilsyn, faktureres denne i sin helhet i februar måned.