Som kjent har Hitra kommune den senere tid jobbet med å rekruttere eiendomssjef – en sentral rolle i kommunens videre vekst og utvikling.

Hitra kommune er i utvikling og gjør viktige grep for å møte fremtidens behov. Med ny administrativ organisering legger vi grunnlaget for et sterkere fokus på bærekraft, livskvalitet og effektiv ressursforvaltning. Hitra skal være et attraktivt sted å bo, leve og jobbe, og vår eiendomsforvaltning skal støtte opp om dette målet ved å legge til rette for gode og funksjonelle arenaer som fremmer livskvalitet for innbyggerne våre og gode arenaer for våre medarbeidere.
Stillingen er strategisk viktig og ligger sentralt plassert i kommunalområdet «Samfunn», med tett samarbeid med kommunens øvrige fagområder og eksterne aktører både lokalt og regionalt.
Dette har vært en spennende rekrutteringsprosess. Med å få Eiendomssjefen inn i organisasjonen vil vi oppnå en annen tilnærming til løsninger for vårt samfunnsoppdrag. Kommunedirektøren er glad for å kunne informere om at Lennart Bakeng har takket ja til stillingen som Eiendomssjef i Hitra. I denne rollen blir han en nøkkelperson i det å sikre at kommunens eiendommer møter fremtidens krav til funksjonalitet, bærekraft og økonomisk effektivitet.
I enhver rekrutteringsprosess handler det om man skal finne den ene riktige. Lennart Bakeng utmerket seg med sine sterke kvalifikasjoner og egenskaper. Hittersamfunnet kjenner Lennart svært godt. Han er i dag daglig leder for Hitra Bygg AS, og det må rett og slett kunne sies at Lennart har bygget opp dette etablerte firmaet til det som det er i dag. Lennart har bygget solid kompetanse, som blir helt sentral i rollen han nå skal inn i som Eiendomssjef i Hitra kommune.
Rollen som Eiendomssjef skal bygges og utvikles sammen med det laget som organisasjonen Hitra kommune er. Dette vil bli spennende, innholdsrikt og selvsagt krevende – akkurat slik det skal være.
Vi gleder oss til å få Lennart på laget!
Ingjerd Astad
Kommunedirektør