Kemnerfunksjonen til Skatteetaten
Fra 1. november 2020 overtar Skatteetaten ansvaret for skatteoppkreveroppgavene som kommunen har i dag. Skatteetaten vil med dette få et helhetlig ansvar for fastsetting, innkreving og kontroll av skatter og avgifter. Etter denne datoen er det ikke lenger skatteoppkrever (kemner) i kommunen.
Oppgavene som overføres til Skatteetaten i november er blant annet behandling av restskatt, skattepenger til gode, tilleggsforskudd, forskuddstrekk, arbeidsgiveravgift, motregning og utleggstrekk knyttet til skattekrav, skatteattester og konto-/saldoutskrift for skatt og avgift.
Orkdalsregionen kemnerkontoret er et fells kemnerkontor for flere kommuner.
Hovedoppgavene til kemnerkontoret er innkreving og regnskapsføring av offentlige skatter og avgifter, samt veiledning og kontroll av arbeidsgivere.
Kemnerkontoret legger aktivt til rette for god og omfattende veiledning og informasjon om rettigheter og plikter for de som benytter våre tjenester, slik at gjeldende regelverk etterleves og viktige samfunnsoppgaver kan finansieres.
I menyene til høyre vil du finne svar på mange aktuelle spørsmål.
Er det likevel noe som er uklart, eller har du andre spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss.
Kontaktinformasjon:
Telefon: 72 46 73 00
E-post: kemner@orkland.kommune.no
Betaling fra utlandet
Det kan hende at betalinger med KID fra utlandet ikke fungerer. Da må du bruke Swift/BIC- og IBAN kodene under:
SWIFT-/BIC-kode: NDEANOKK
IBAN-nummer: NO47 634 5 06 16 178
Bankens adresse:
Nordea Bank Norge ASA.
Bankkonto for skattepliktige til Hitra: 6345.06.16178