Hitra kommune

Når du vil

  • For ansatte
  • VisitHitra
  • Kinobillett
  • Min Eiendom
  • Om kommunen
    • Om Hitra
    • Kontaktinformasjon
    • Turistinformasjon
    • Næringsliv
    • Organisasjon
    • Historie
    • Hitra i tall
  • Tjenester
    • Borgerlig vigsel
    • Eiendom og drift
    • Helse og omsorg
    • Kultur
    • Næring
    • Oppvekst
    • Plan, landbruk, miljø og brann
    • Skatter og avgifter
    • Vann, avløp og renovasjon
    • Økonomi
  • Selvbetjening
    • Barnehage- og skolerute
    • Digital postkasse
    • eDialog – Send sikker digital post til oss
    • e-Torg
    • Klagemuligheter
    • Min sak
    • Postliste
    • Innsyn
    • Skjemaer
  • Politikk og samfunn
    • Møteplan
    • Politiske møter – Web TV
    • Kommuneplan
    • Politiske utvalg
    • Kontrollutvalget
    • Reglement
    • Årsrapport
    • Nyttige linker
  • Nyheter og aktuelt
    • Nyheter
    • Kunngjøringer
    • Hitra.no – Kommunens informasjonsavis
    • Hitra-Frøya kulturkalender
  • Ny innbygger
    • Velkommen
    • Welcome
    • Kompetanse
    • Jobb
  • Ledige stillinger
    • Ledige stillinger
    • Arkiv, tidligere utlyste stillinger
You are here: Home / Tjenester / Skatter og avgifter / Organisasjon

Organisasjon

Kemnerfunksjonen til Skatteetaten

Fra 1. november 2020 overtar Skatteetaten ansvaret for skatteoppkreveroppgavene som kommunen har i dag. Skatteetaten vil med dette få et helhetlig ansvar for fastsetting, innkreving og kontroll av skatter og avgifter. Etter denne datoen er det ikke lenger skatteoppkrever (kemner) i kommunen.

Oppgavene som overføres til Skatteetaten i november er blant annet behandling av restskatt, skattepenger til gode, tilleggsforskudd, forskuddstrekk, arbeidsgiveravgift, motregning og utleggstrekk knyttet til skattekrav, skatteattester og konto-/saldoutskrift for skatt og avgift.

Når privatpersoner, institusjoner eller organisasjoner lar andre personer utføre oppdrag for seg, er man i realiteten en arbeidsgiver.

Dette medfører en del plikter vedrørende forskuddstrekk, arbeidsgiveravgift, innberetning og oppgjør. Det er i en del tilfeller blitt mye enklere å oppfylle sine plikter som privat arbeidsgiver ved hjelp av forenklede regler og en samleblankett (RF-1049).

Som veldedige eller allmennyttige institusjoner eller organisasjoner, anses f.eks. idrettslag, kor, korps, humanitære og kristelige organisasjoner.

Nærings-, yrkes- og arbeidslivsorganisasjoner, herunder fagforeninger samt politiske partier, vitenskapelige organisasjoner og studentorganisasjoner, faller utenfor.

Kontaktinformasjon

​Telefon: 72 46 73 00
E-post: kemner@orkland.kommune.no

Skatter og avgifter

  • Skatter og avgifter
  • Arbeidsgiver
  • Næringsdrivende
  • Bedrift
  • Organisasjon
  • Betalings- og gebyrsatser
  • Personlig skatteyter

Kontakt Hitra kommune

postmottak@hitra.kommune.no

Telefon: 72 44 17 00

Send sikker digital post til oss

Org.nr: 938 772 924

Kontonummer: 4223 59 80139

Skattekonto: 6345.06.16178

Kommunenummer: 5056

Post- og besøksadresse

Hitra kommune
Rådhusveien 1
7240 HITRA

Servicetorgets åpningstider:
Man – Fre : 08.00 – 15.00

Viktige telefonnumre

Hitra legekontor:
72 44 42 42
Legevakt:
116 117
Koronatelefon:
906 73 604
Psykisk hjelpetelefon:
480 49 260 (døgnåpen)
TryggEst Hitra:
48 19 59 72 (09-15 hverdager)
Vakttelefon vann og avløp:
72 44 18 10
Brannvakt:
99 52 38 83
Veterinærvakt:
88 00 20 55
Viltvakt:
94 87 72 81

Finner du ikke det du leter etter?


    E-post:

    Hvis du ønsker svar på meldingen.

    Nettstedet eies av Hitra kommune.
    Denne siden benytter informasjonskapsler (cookies). Les mer om informasjonskapsler og personvern her.
    Denne siden benytter informasjonskapsler (cookies). Les mer om informasjonskapsler og personvern her.
    Ok